Можливість придбати за кордоном вживаний автомобіль є актуальною для багатьох українців.
Для того, аби розмитнити автомобіль на іноземних номерах навіть на пільгових умовах слід відрахувати приблизно половину вартості машини до бюджету.
Однак митники можуть не повірити документам про справжню ціну автомобіля і встановити іншу – набагато більшу. Відповідно підвищується сума податків, яких доведеться сплатити.
Цифри часто беруться “зі стелі”.
У ДФС кажуть, що цього бути не може – вся справа в електронному каталозі Швака (Schwacke), які з’явилися на митниці напередодні набуття чинності знижених акцизів. Це каталог – міжнародний посібник, де вказані середні ціни на вживані авто в Європі.
Інформація в каталозі Швака усереднена за всіма пропозиціями на авторинку Європи, з урахуванням стану, пробігу, року випуску, кількості власників, тощо. А значить – не зовсім точна.
Скажу більше.
З законодавчого боку це – “ФІЛЬКІНА ГРАМОТА”!
Наявність обґрунтованих сумнівів у правильності зазначеної декларантом митної вартості товарів є імперативною умовою, оскільки з цією обставиною закон пов’язує можливість витребовування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів. При цьому в розумінні наведених статей сумніви митниці є обґрунтованими, якщо надані декларантом документи містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п’ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об’єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, – банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності – інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, – страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
Забороняється вимагати від декларанта або уповноваженої ним особи будь-які інші документи, відмінні від тих, що зазначені в цій статті (ч. 5 ст. 57 цього Кодексу).
З аналізу наведених вище правових норм вбачається, що Митним кодексом України передбачено вичерпний перелік документів, що подається декларантом митному органу для підтвердження заявленої митної вартості товарів та обраного методу її визначення.
Що стосується експертного висновку щодо рівня цін, звертаю увагу на те, що висновок ДФС (при проведені експертизи експертами ДФС для визначення вартості автомобілів використовується періодичний довідник «Schwacke» (Eurotax, Швейцарія, 2017 р.) та інформація мережі інтернет за посиланнями http://carlife.in.ua, http://vindecoder.eu, http://exist.ua, http://vdb.skodapilot.com, carinfo.kiev.ua, www.ahelp.ua) не є документом, який підтверджує митну вартість товарів, та носить консультаційний характер. При визначенні експертами рівня цін на аналогічні автомобілі були використані джерела інтернет-ресурсів дилерів, а не заводу-виробника.
ПОЗИТИВНІ СУДОВІ ПРЕЦЕДЕНТИ ВЖЕ НАЯВНІ У РЕЄСТРІ!
НЕ ГАЙТЕ ЧАС!
У РАЗІ ПОТРЕБИ У ОСКАРЖЕННІ ОЦІНКИ ВАШОГО АВТО – ЗВЕРТАЙТЕСЬ:
АДВОКАТСЬКЕ БЮРО “ДУПАКА ВАЛЕНТИНА ГЕРМАНОВИЧА”, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Гагаріна, 39, офіс 25, тел. 068-647-10-77