Враховуючи положення п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про Національну гвардію України», право здійснювати превентивні та поліцейські заходи примусу, передбачені Законом України «Про Національну поліцію», військовослужбовцям НГУ надається виключно в разі залучення до виконання завдань з охорони громадського порядку.
Для уникнення можливості зловживань владними повноваженнями з боку посадових осіб НГУ та надмірного обмеження прав і свобод людини і громадянина представниками військових формувань вважаємо за необхідне обмежити права НГУ на складання адміністративних протоколів тими випадками, коли військовослужбовці НГУ безпосередньо залучені до виконання завдань з охорони громадського порядку.
Нагадаємо вкотре, що в Україні введено режим надзвичайної ситуації, а не надзвичайний стан! Режим надзвичайної ситуації відрізняється від надзвичайного стану тим, що він не обмежує права і свободи людей.
Посилення охорони громадського порядку та об’єктів, що забезпечують життєдіяльність населення та народного господарства можливе лише в умовах дії режиму надзвичайної ситуації! Це передбачено п. 3 ч. 1. ст. 16 Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану».
Відповідно до Інструкції про організацію та несення служби з охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки військовими частинами (підрозділами) Національної гвардії України, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 24.12.2019 року №1089, для виконання службових завдань з охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки ВЧОГП та ВЧОП НГУ залучають особовий склад (далі – сили), який забезпечується засобами індивідуального захисту, спеціальними засобами, вогнепальною зброєю, бойовою та спеціальною технікою й іншими засобами (далі – засоби) відповідно до законодавства:
- для несення служби шляхом патрулювання;
- для забезпечення охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки під час проведення зборів, мітингів, вуличних походів, демонстрацій, інших масових заходів, під час заходів у публічних (громадських) місцях за участю осіб, щодо яких здійснюється державна охорона, а також під час проведення поліцейських операцій, пошукових заходів та надзвичайних ситуацій.
Тому, в цьому випадку, є питання й ще щодо законності.
Якщо у вас буде час, введіть у пошуку «ЄДРСР», перейдіть за посиланням до реєстру, знову введіть у пошуку «44-3 КупАП» і розважтесь. Це буде найкращий приклад якості протоколів, які складає Нацполіція. Більшість з них – повернуті судом на доопрацювання, не мала й кількість тих справ, де суд закривав адміністративне провадження за відсутністю складу 44-3 КупАП, бо копи «тулили» до тих протоколів таку нісенітницю… жах!
Нацгвардійців не вчать в університеті законам, вони не мають ані моральної, ані психічної підготовки до роботи на вулицях міст. Як вчорашні діти можуть забезпечити виконання законів, неухильне додержання прав людини, які вони не вчать, коли навіть ті, кого «служба зобов’язує» знати хоча б той закон, з яким вони працюють напряму, не можуть ні підтримувати лад, ні його навести?
На рахунок обшуків, особистого огляду тощо – це ще те питання.. «попахивает правовым беспределом».